جهان زیبا

جهان زیبا

جهان زیبا

جهان زیبا

جانمایی دوربین مدار بسته

جانمایی دوربین مدار بسته

در این مقاله قصد داریم نحوه جانمایی دوربین مدار بسته را شرح دهیم.با رعایت اصول صحیح جانمایی دوربین مدار بسته ضمن پوشش کامل مناطق مهم برای حفاظت و صرفه جویی در تعداد دوربین ها ، باعث بدست آمدن تصویری مناسب و زاویه دید بهتر می شود تا در صورت بروز مشکل بتوان مراتب را بهتر پیگیری کرد.

رعایت نکات ضروری در جانمایی دوربین مدار بسته:

۱-همیشه نسبت به مساحت فضای در دسترس و مساحتی که دوربین باید پوشش دهد جانمایی خود را انجام داده و طوری جا نمایی نکنید که لنز دوربین های رایج در بازار نتواند زاویه دید کافی به شما بدهد.

۲-اگر از قبل دوربین مدار بسته را تهیه کرده اید با توجه به لنز دوربین خود جانمایی را انجام دهید.با خواندن مقاله زیر می توانید در مورد انتخاب لنز و دوربین اطلاعات مفیدی کسب کنید.

آشنایی با لنز دوربین مدار بسته

۳-یکی از مهمترین اصول جانمایی دوربین مدار بسته وجود نور و آفتاب است.حدالامکان نباید نور آفتاب و چراغ بطور مستقیم به لنز بتابد.در این صورت مشاهده می کنید که قسمت زیادی از تصویر سفید شده و وضوح مناسبی ندارد.

۴-بهتر است همیشه دوربین ها روبروی همدیگر نصب شوند تا در صورت بروز مشکل تصویر دریافتی از دو زاویه پوششی را داشته باشیم.

۵-میزان نور محیط عاملی بسیار مهم برای انتخاب دوربین و جانمایی دوربین مدار بسته به شمار می آید.اگر محل شما بیش از حد تاریک باشد قطعا باید از دوربین مدار بسته دید در شب استفاده کنید.نحوه کار این دوربین ها نیز در مقاله زیر توضیح داده شده است.

دوربین مدار بسته دید در شب

۶-دربهای ورود و خروج از جمله مهمترین مکان ها برای پوشش توسط دوربین مدار بسته می باشند.از جانمایی دوربین در این محل ها اجتناب نکنید.

۷-در فروشگاه ها یکی از مهمترین مناطق برای پوشش صندوق فروشگاه می باشد.معمولا توسط دوربین های صنعتی و لنز متغییر این مکان ها را پوشش می دهند.

۸-محل نصب پیشنهادی برای دوربین مدار بسته معمولا در کنج محیط می باشد تا فضای بیشتری را پوشش دهد.اما این استثنا نیز وجود دارد که اگر در انتهای کادر تصویر موارد مهمی برای پوشش وجود داشته باشد باید دوربین کمی جلوتر نصب شود.دلیل این امر این است که بسته به نوع DVR و دوربین مدار بسته ممکن است تصاویر ظبط شده کیفیتی برابر با آنچه هنگام نمایش زنده دوربین مشاهده می شود نداشته باشد.این امر باعث عدم نمایش واضح جزئیات در فاصله دورتر می شود.دقت به محل های مهم قابل پوشش نیز اصول جانمایی دوربین مدار بسته می باشد.

۹-اگر محیط پوشش داده شده دارای تنوع نور است و در فاصله دورتر تاریک تر است حتما از دوربین WDR  استفاده شود.

۱۰-در جانمایی دوربین مدار بسته توجه به تامین نور دوربین می باشد.برای تامین نور دوربین های نصب شده در سقف پیشنهاد ما استفاده از نور با رنگ سفید می باشد.استفاده از نور با رنگی غیر از سفید سبب ایجاد رنگ مجازی روی سطوح رنگی شده که این امر باعث عدم تشخیص دقیق رنگ ها می شود.

۱۱-مساله دیگر که در جانمایی دوربین مدار بسته مهم است توجه به حرکت خورشید در طول روز است و این مساله را نیز باید در نظر بگیریم که در ساعاتی خاص نور خورشید در مقابل لنز قرار نگیرد.

همانطور که گفته شد رعایت اصول صحیح جانمایی دوربین مدار بسته باعث کیفیت بهتر تصویر،پوشش مناسب تصویر و رضایتمندی مشتری می شود.برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات دوربین مدار بسته لینک زیر را ببینید:

آشنایی با اصطلاحات دوربین مدار بسته